ایزو ۲۹۹۹۰ (مدیریت کیفیت آموزش)

ایزو ۲۹۹۹۰ (گواهینامه ایزو ۲۹۹۹۰ خدمات یادگیری برای آموزشوپرورش غیررسمی الزامات اساسی برای ارائهدهندگان خدمات) یک استاندارد بینالمللی است. اخذ ایزو ۲۹۹۹۰ (صدور ایزو ۲۹۹۹۰- گرفتن ایزو ۲۹۹۹۰) در سطح جهانی برای افزایش شفافیت روش آموزشی و بررسی کردن متون آموزشی ضروری است. این گواهینامه ایزو یک جایگزین واحد با حمایت بینالمللی برای طیف وسیعی از خدمات ارائه میدهد. این استاندارد تضمین می کند که تجربه یادگیری مطابق با الزامات ایزو توسعه و مورد آموزش قرار گیرد.


آنچه در این مطلب میخوانید:
ایزو ۲۹۹۹۰ چیست؟
ISO 29990: 2010 استاندارد یکپارچهای را برای ارائهدهندگان خدمات یادگیری، از جمله شرکتها، مؤسسات حرفهای، و مراکز یادگیری مادامالعمر در سرتاسر جهان فراهم میکند. طراحی خدمات مناسب و ارزیابی نتایج یادگیری را ترویج میکند.
هدف گواهینامه ۲۹۹۹۰ ارائه یک مدل عمومی برای عملکرد حرفهای باکیفیت و عملکرد برای ارائهدهندگان خدمات یادگیری (LSPs) در توسعه و ارائه آموزش است.
صدور ایزو ۲۹۹۹۰ از یک ساختار مبتنی بر فرایند پیروی میکند تا اطمینان حاصل شود که اجرای آن منجر به بهبود مستمر میشود. هدف نهایی استاندارد تضمین اجرای برنامهها و فرایندهای آموزشی باکیفیت بالا است.
برای مشاوره رایگان با تلفن های ۳۳۴۴۷۷۶۵-۰۲۳ و ۳۳۴۴۷۷۶۶-۰۲۳ تماس بگیرید.
گواهینامه ایزو ۲۹۹۹۰ چیست؟
گواهینامه ایزو ۲۹۹۹۰ یک استاندارد سیستم مدیریت کیفیت برای ارائهدهندگان خدمات آموزشی است. اخذ گواهینامه ۲۹۹۹۰ یک مدل یکپارچه برای یک حالت عملکرد باکیفیت و حرفهای و همچنین یک نقطه مرجع مشترک برای ارائهدهندگان خدمات یادگیری و مشتریان آنها برای تدوین، توسعه و ارائه برنامه مشخص شده ارائه میدهد.
گواهینامه ایزو ۲۹۹۹۰ اساساً به دو بخش تقسیم می شود. مدیریت خدمات آموزشی (به عنوان مثال، این خدمات شامل طراحی، ارائه و نظارت بر خدمات آموزشی) و مدیریت خدمات آموزشی (به عنوان مثال، برنامه ریزی تجاری، مدیریت مالی، مدیریت ریسک) و مدیریت منابع انسانی گواهی انطباق با کیفیت یک مدرک عینی از انطباق است که ارائه میشود.
متن استاندارد ایزو ۲۹۹۹۰ با ویرایش ۲۰۱۰
در ژوئن ۲۰۱۰، سازمان بینالمللی مرتبط با ایزو ISO 29990:2010 در توکیو پایتخت ژاپن تأسیس شد. انجمن بینالمللی که یکی از اعضای مؤسس برای صدور گواهینامه خدمات آموزشی DeuZert تنها نهاد صدور گواهینامه در جهان بود.
صدور ایزو ۲۹۹۹۰ را بهعنوان مدرکی برای بازارپذیری بینالمللی خدمات آموزشی اجرا میکرد؛ بنابراین سردرگمی که ناشی از مدلهای کیفی غیرقابلشمارش و رویکردهای کیفی در حوزه آموزشوپرورش غیررسمی بود، متوقف شد.
در حال حاضر فرایندهای واضح و همچنین جهتگیری فرایند وجود دارد. این استاندارد با الگو ازسیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ تبدیل به ابزاری پایدار شد برای ارزیابی و اطمینان از قابلیت کیفیت در بازار آموزش بینالمللی؛ زیرا یک سیستم مدیریت سفارشی را هم به معلمان و هم برای ارائهدهندگان خدمات یادگیری ارائه میدهد. شفافیت و مقایسه بین مدارسان خدمات آموزشی در سراسر جهان اکنون امکانپذیر است.

ایزو ۲۹۹۹۰ به زبان ساده
ISO 29990 شامل عناصری است که خدمات ارائه شده توسط سازمان اجراکننده و همچنین عناصر سیستم مدیریت را برای پشتیبانی از فعالیتهای آن نشان میدهد. اخذ ایزو ۲۹۹۹۰ در بیش از ۵۰ کشور جهان مورداستفاده قرار میگیرد و توسط هزاران سازمان و سازمان دولتی اجرا میشود.
این استاندارد توسط ISO 29993: 2017 و ISO 210001:2018 بازنگری شده است.
الزامات ایزو ۲۹۹۹۰
الزامات مربوط به گرفتن ایزو ۲۹۹۹۰ دارای بندهایی به شرح زیر است:
- محدوده
- اصطلاحات و تعاریف
- خدمات آموزشی گواهینامه ایزو ۲۹۹۹۰
- تعیین نیازهای آموزشی
- طراحی خدمات آموزشی
- ارائه خدمات آموزشی
- نظارت بر ارائه خدمات آموزشی
- مدیریت ارائهدهنده خدمات آموزشی
- الزامات مدیریت عمومی
- استراتژی و مدیریت کسبوکار
- بررسی مدیریت
- اقدامات پیشگیرانه و اقدامات اصلاحی
- مدیریت مالی و مدیریت ریسک
- مدیریت منابع انسانی
- مدیریت ارتباطات (خارجی/داخلی)
- تخصیص منابع
- ممیزیهای داخلی
- بازخورد از طرفهای علاقهمند
مراحل اخذ ایزو ۲۹۹۹۰
مراحل پیادهسازی و اخذ سری گواهینامه ISO 29990 شامل موارد ذیل است:
- آموزش الزامات استاندارد ۲۹۹۹۰
- مستندسازی و پیادهسازی الزامات ۲۹۹۹۰
- ممیزی اقدامات انجام شده
- صدور گواهینامه از مراجع صدور معتبر
سازگاری ISO 9001 با ISO 29990
سیستم مدیریت کیفیت خود را با رعایت الزامات استانداردهای ایزو ۹۰۰۱ در کنار اخذ ایزو ۲۹۹۹۰ اجرایی کنید تا ارائه مهارتها و شایستگیهای لازم برای مدیریت، بتوانند اداره و آموزش کارکنان سازمانهای آموزشی و پرورشی را توسعه دهند و حفظ کنند.

مزایای ISO 29990 چیست؟
بهبود ارزش و افزایش فروشندگی کسبوکار شما با نشاندادن اینکه متعهد به تضمین یکپارچگی و عالی بودن برنامههای یادگیری هستید، دید جهانی و اعتماد عمومی را به دست میآورد.
کاهش هزینه با پیروی از استانداردهای موردنیاز برای گرفتن ایزو ۲۹۹۹۰، خدمات غیرضروری را از فرایندهای خود حذف میکنید و قادر خواهید بود در مورد نیازهای دائماً درحالتوسعه صنعت تحلیل و برنامهریزی کنید. با اقدام سریع، عواقب احتمالی و زیانهای پولی را به حداقل میرسانید.
مزایا برای ارائهدهندگان خدمات
- ISO 29990 موفقیتآمیز اثبات کیفیت را ارائه میدهد.
- موفقیت بیشتر هنگام مناقصه برای کار از ارگانهای رسمی
- موقعیت شروع بهتر برای تأیید
- بازارپذیری بینالمللی
- بهینهسازی فرایند P D C A
- فرایندهای بهوضوح تعریف شده و مستند
- توسعه قابلیت کیفیت داخلی
- ایجاد انگیزه و مشارکت فعال کارکنان در فرایندهای تغییر
مزایایی برای زبانآموزان
- قابلیت مقایسه خدمات ارائه شده
- مقایسه در سراسر مرزهای ملی
- قابلیت اطمینان دورههای آموزشی ارائه شده
- اطلاعات در مورد معیارهای ارزشیابی دورهها
- فرایندهای بهینه شده
- بهبود محیط آموزشی
- منابع مطمئن، از جمله مربیان، با شایستگی مناسب
مزایای همکاری بینالمللی
- مبنای کیفیت مشترک از طریق استانداردهای یکپارچه و درک مشترک کیفیت
- عدم تحریف بازار رقابتی
- معیارهای قابلمقایسه بینالمللی برای توسعه کیفیت
- مبنای توسعه الزامات خاص بیشتر برای همکاریهای بینالمللی در زمینه آموزشوپرورش
ایزو ۲۹۹۹۳
ISO 29993:2017 الزاماتی را برای خدمات یادگیری خارج از آموزش رسمی، از جمله انواع آموزش های مادام العمر (مانند آموزش حرفه ای و آموزش در شرکت، برون سپاری یا در خانه) مشخص می کند. این خدمات شامل هر گونه خدمات آموزشی توسط یک کارشناس متخصص یا مدرس در حوزه خدمات یادگیری است. این موضوع خطاب به خود فراگیران و همچنین حامیانی است که خدمات را از طرف افراد متخصص دریافت می کنند.
ویژگی های اصلی چنین خدماتی این است که اهداف یادگیری تعریف شده و خدمات ارزیابی می شوند و شامل تعامل با یادگیرنده می شوند. یادگیری می تواند با واسطه فناوری یا ترکیبی از هر دو باشد.
در مواردی که ارائهدهنده خدمات بخشی از یادگیری سازمانی است، علاوه بر خدمات برای یادگیری، محصولات (یعنی کالاها و خدمات) را ارائه میکند. همچنین رسیدگی به شکایات مشتری (ایزو ۱۰۰۰۲) را فقط در حوزه خدمات بررسی میکند.
ایزو ۲۹۹۹۳:۲۰۱۷ استانداردی است که توسط ایزو ساخته شده است که هدف آن مدارس، کالج ها و دانشگاه ها ارائه خدمات آموزشی به عنوان بخشی از یک سیستم آموزشی رسمی نیست، اما می تواند به نوعی برای آنها به عنوان ابزاری برای تأمل و ارزیابی خود مفید باشد.
چرا EIQM را برای صدور ایزو ۲۹۹۹۰ انتخاب کنید؟
EIQM یکی از ارائه دهندگان گواهینامه و مشاوره ایزو در سطح جهانی است. ما در EIQM تیمی از کارشناسان داریم که تخصص خود را در ارائه گواهینامه ایزو با ممیزی کلی سازمان شما برای تعیین استاندارد در طیف گستردهای از برتری دارند.
EIQM خدمات گواهینامه و مشاوره ایزو را با اطمینان کامل برای بهبود فرآیند کسب و کار شما ارائه می دهد. پاسخ ممیزی چیست را برای استانداردها بیان میکنیم. به شما کمک میکنیم تا هر مرحله از عملیات خود را با گواهی ایزو تأیید کنید. گرفتن گواهینامه ایزو ۲۹۹۹۰ به شما کمک میکند تا فرصت ها را شناسایی کرده و خطرات احتمالی ناشی از مسئولیت تعالی و کیفیت آموزش را کاهش دهید.


گواهینامههای ایزومشاهده همه
-
ایزو ۹۰۰۱ (استاندارد مدیریت کیفیت)
-
ایزو ۱۴۰۰۱ (استاندارد مدیریت زیست محیطی)
-
ایزو ۴۵۰۰۱ (استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی)
-
گواهینامه OHSAS 18001 (استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت حرفهای)
-
گواهینامه HSE (سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست)
-
گواهینامه IMS (ایزو ۹۰۰۱ – ایزو ۱۴۰۰۱ – ایزو ۴۵۰۰۱)
-
ایزو ۲۲۰۰۰ (استاندارد مدیریت ایمنی مواد غذایی)
-
گواهینامه HACCP (سیستم مدیریت ایمنی و مخاطرات صنایع غذایی)
-
گواهینامه GMP (روشهای خوب تولید)
-
ایزو ۱۰۰۰۴ (استاندارد رضایتمندی مشتریان)
مقالات ایزومشاهده همه
-
ایمنی کارگاه یا workplace safety
۱۳ آذر ۱۴۰۲ -
ایزو ۱۶۰۵۰ – استاندارد آجیل و خشکبار
۱۲ آذر ۱۴۰۲ -
چرخه دمینگ یا چرخه PDCA – ابزاری برای بهبود مستمر
۱۱ آذر ۱۴۰۲ -
ایزو ۲۰۸۱۵ –تضمین تولید و مدیریت قابلیت اطمینان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
۹ آذر ۱۴۰۲ -
مشاور مدیریت کیست؟ شرح خدمات مشاوره مدیریت
۸ آذر ۱۴۰۲ -
ایزو ۲۲۷۱۶ – استاندارد شیوههای تولید خوب برای لوازم آرایشی
۷ آذر ۱۴۰۲ -
تجزیه و تحلیل پاپیون: حلکردن پیچیدگیها با شیوهای نوین
۶ آذر ۱۴۰۲ -
ایزو TC 106 – کمیته فنی استانداردهای دندانپزشکی
۵ آذر ۱۴۰۲ -
درخت تصمیم چیست و چه تفاوتی با فلوچارت دارد؟
۴ آذر ۱۴۰۲ -
ایزو ۱۲۸ – استاندارد مستندات فنی محصول (TPD)
۲ آذر ۱۴۰۲