از کجا ایزو بگیریم؟

از کجا ایزو بگیریم؟ iso چیست؟ برای اخذ ایزو مرجع معتبر یا سایت گواهینامه وجود دارد؟ اگر میخواهید بهسرعت به جواب این سؤالات برسید میتوانید بهصورت آنلاین مشاوره ایزو را از مجموعه EIQM بگیرید. پیشنهاد میشود که در ادامه با ما همراه شوید چون به تمامی سوالات شما در رابطه با گواهینامه ایزو پاسخ میدهیم. اگر به تازگی کسب و کار خودتان را راه اندازی کردین و یا با سابقه زیاد تا به حال درگیر ایزو و ممیزی نشدین باید بدانید برای گرفتن ایزو بهتراست زودار اقدام کنید چرا که همین الان هم از تمامی رقبای خود چند قدم عقب هستید.


آنچه در این مطلب میخوانید:
استاندارد iso چیست؟
گواهینامه ایزو یا استاندارد ایزو به زبان ساده مدرک معتبری است که نشان میدهد شما متخصصانه در حوزه کاری خود از تولید و توزیع تا ساخت و اجرا و… فعالیت دارید. اخذ ایزوهای معتبر نشان میدهد که برای رشد مجموعه خود تلاش میکنید و در کنار مدیریت منابع انسانی سازمان به فکر کنترل کیفیت هستید.
این استانداردها انواع مختلفی دارند که باتوجهبه دامنه کاری شما توسط مشاوران ایزو به شما پیشنهاد میشوند ما در ادامه این مطلب در مورد آنها صحبت میکنیم. ممکن است همین حالا با شرکتهایی همکاری کنید که از شما برای مناقصات و یا دریافت تسهیلات و وام بخواهند پس برای اخذ فوری ایزو هر چه سریعتر اقدام بفرمایید.
برای مشاوره رایگان با تلفن های ۳۳۴۴۷۷۶۵-۰۲۳ و ۳۳۴۴۷۷۶۶-۰۲۳ تماس بگیرید.
آیا استعلام سایت ایزو وجود دارد؟
پاسخ واضح است بله قطعاً سایتهای معتبری برای استعلام گواهینامههای ایزو وجود دارد. ما در سایت گواهینامه ایزو بهصورت جامع در مورد تمامی سایتهای معتبر پرداختهایم بااینحال در اینجا نگاه کوتاهی به تمام این موارد داریم.
حقیقت این امر وجود دارد که تعداد شرکتهایی که گواهینامه برای اشخاص حقیقی و یا حقوقی بهصورت جعلی و فیک صادر میکنند زیاد است؛ ازاینرو ما برای جلوگیری از کلاهبرداری آنها به صورت کامل در مورد استعلام گواهینامه ایزو صحبت میکنیم.
مرحله اول: استعلام ورژن ایزو
ابتدای امر باید بدانید که یکسری از استانداردها عمومی هستند و تمامی سازمانها از خصوصی تا دولتی میتوانند اخذ کنند.
در مقابل یکسری دیگر هستند که شما متناسب با کسبوکار خودتان این گواهینامهها را دریافت میکنید تا نشان دهید چقدر در کار خود حرفهای هستید. در اینجا برای استعلام از آخرین ورژن موجود گواهینامه میتوانید به سایت www.ISO.ORG میتوانید مراجعه کنید.
مرحله دوم: بررسی اعتبار مرجع صدور
مراجع صدور یا CBها باید تحت اعتبار نهادهای بالادستی یا AB ها باشند. بعد بررسی مرحله اول لازم است که مرجع صدور خودتان را مشخص کنید بعد میتوانید به نهادهای بالادستی از جمله NACI، IAF و ASCB رجوع کنید تا از درستی صحت فعالیت آنها مطمئن شوید. در هر مرحله میتوانید با مشاوران EIQM برای راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.

مرحله سوم: استعلام گواهینامه دریافتی
شما میتوانید قبل و بعد از اخذ ایزو با مراجعه به خود سایت مرجع که مشاوران ایزوتان به شما معرفی کردند کد رجیستر که مربوط به گواهینامه شما هست را همراه با اطلاعات شخصی شرکتتان بررسی کنید. لازم است بدانید تمام گواهینامه های صادر شده از مراجع معتبر ۳ سال اعتبار دارند و بعد از آن باید مجدد اقدام به اخذ ایزو کنید.
از کجا ایزو بگیریم؟
چالشی که اکثر شرکتها و مراکز درمانی یا حتی آزمایشگاه های کالیبراسیون با آن روبهرو هستند این است که دقیقاً از کجا ایزو بگیرند. برای خیلی از مجموعههای مهم است مه علاوه بر اعتبار ایزوها بتوانند بدون دردسر و با هزینه مناسب ایزو خود را دریافت کنند.
معمولاً زمانی که بحث ایزو در میان است خیلیها میپرسند آیا امکان اخذ ایزو بدون هزینه گزاف و بدون مشکل وجود دارد؟
بله بهتر است اینطورگفته شود باید مرجع صدوری را پیدا کنید که به دنبال بهبود محیط مجموعه شما باشند نه به دنبال سنگ انداختن در روند کارتان!
یکی از مراجع معتبری که بهصورت بینالمللی در حال فعالیت است EIQM است که این مرجع صدور بعد از ممیزیهای متعدد توسط نهاد بالادستی خود به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است.
شما با گرفتن ایزو از این مرجع معتبر میتوانید از مزایای الزامات و دستورالعملها هم با اعزام مشاور ایزو بهصورت حضوری و هم بهصورت غیرحضوری برخوردار شوید. اگر برایتان رضایت مشتری و سطح ایمنی و کیفیت سازمان مهم است باید گواهینامه معتبری را بگیرید که در همه جای دنیا شناخته شده باشد.
رایجترین استانداردهایی که باید بگیرید
همانطور که ابتدای مقاله گفتیم انواع ایزو بر حسب نیاز شما وجود دارد؛ اما کلیدیترین آنها که باید الویت شما برای دریافت باشند شامل موارد زیر است.
سیستم یکپارچه IMS
این استاندارد محبوب که دریافت آن توسط تمامی ارگانها وجود دارد شامل ایزو ۹۰۰۱، ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ است.
گواهینامه IMS کیفیت، مدیرت محیطزیست، بهداشت و ایمنی شغلی را پوشش میدهد. این ادغام به یک کسبوکار اجازه میدهد تا مدیریت خود را ساده کند، در زمان صرفهجویی کند و با پرداختن به تمام عناصر سیستم مدیریت، کارایی را افزایش دهد.
فرقی نمیکند چه شرکتی دارید با چه تعداد پرسنل شما با گرفتن این پکیج با یک تیر چند نشان میزنید. چون گواهینامههای بیشتری را با زمان کمتر و هزینه خیلی پایینتر اخذ میکند. برای آشنایی بیشتر با این استاندارد صفحه گواهینامه IMS را بررسی کنید.
مدیریت و رسیدگی شکایات مشتریان ایزو ۱۰۰۰۲
از رفتارهای حرفهای که مدیران و کارشناسان یک سیستم میتوانند داشته باشند این است که علت نارضایتی مشتریان خارج از سازمان خود را بررسی کنند و هر چه زودتر به دنبال رفع آن باشند. چرا که نارضایتی مشتریانتان به یک دلخوری دوطرفه بر نمیگردد حتی گسترش میابد و خیلی از شرکتها به این نتیجه میرسند که شما لایق همکاری نیستید.
پس سعی کنید با رعایت الزامات و دستورالعملهای مربوط به رضایتمندی مشتریان (ایزو ۱۰۰۰۴) از این حوادث جلوگیری کنید.
پیشنهاد میشود جهت آشنایی با این استاندارد وارد صفحه ایزو ۱۰۰۰۲ شوید.
استاندارد ارزشگذاری برند ایزو ۱۰۶۶۸
اگر برند شرکت برای شما ارزش دارد ایزو ۱۰۶۶۸ را اخذ کنید. این استاندارد چارچوبی را برای ارزشگذاری برندها و تعیین اهداف ارزشگذاری برند ایجاد میکند. شما با گرفتن این ایزو برای استانداردسازی، اندازهگیری و ارزشگذاری برندها بر اساس عملکرد مالی آنها ارزشگذاری کردید. گواهینامه ۱۰۶۶۸ معیارهایی را برای تعیین هزینه یک برند بر حسب جریان درآمد سرمایهای آن و همچنین عوامل دیگری مانند وفاداری مشتری و سهم بازار تعیین میکند.
گفتنی است که برندها بهعنوان یک دارایی نامشهود، بر خلاف ماشینآلات، ساختمانها یا محصولات، ماده فیزیکی نیستند. درحالیکه میتوانند ارزش ملموسی بهعنوان علائم تجاری یا فهرست مشتریان داشته باشند، ارزش اصلی نام تجاری نامشهود است. سود اقتصادی مورد انتظار برای شرکت از دیدگاه مصرفکنندگان از برند سرچشمه میگیرد. برای آشنایی بیشتر با این استاندارد میتوانید صفحه ایزو ۱۰۶۶۸ را بادقت مطالعه کنید و در صورت لزوم جهت اخذ با مشاوران مجموعه ما تماس بگیرید.
مدیریت تداوم کسبوکار ایزو ۲۲۳۰۱
ایزو ۲۲۳۰۱ جزو ضروریترین استانداردی است که معمولاً شرکتهای زیادی اخذ میکنند. در واقع به کسبوکارها کمک میکند تا برای آینده برنامهریزی کنند و استراتژیهایی برای مقابله با اختلالات یا عدمقطعیتهای احتمالی ایجاد کنند. این یک راه مؤثر برای ردیابی و نظارت بر فرایندها، فعالیتها و اهداف است.
مدیرانی که به دنبال هدایت مدیریت سیستم تداوم کسبوکار (BCMS)، به دنبال تسلط بر فرایند حسابرسی سیستم، حفظ انطباق با الزامات BCMS و یا برای ممیزی سیستم مدیریت تداوم کسبوکار هستند باید این استاندارد را اخذ کنند. ایزو ۲۲۳۰۱ استاندارد جامعی است که نشان میدهد شما به دنبال ماندن در مسیر بهبود و رشد سازمان خود و سازمانهایی که به با شما همکاری میکنند هستید پس سعی کنید تا با این استاندارد بیشتر آشنا شوید.

چطوری برای صادرات ایزو بگیریم؟
برای صادرات هم طبق روند بالا ابتدا استعلام بگیرد سپس مدارکی که جهت اخذ گواهینامه CE لازم است را برای مشاوران ایزو خود ارسال کنید. باید بدانید که CE به مواد غذایی و داروها تعلق نمیگیرد در عوض برای این موارد میتوانید گواهینامه حلال را دریافت کنید.
گواهینامه CE به برخی از محصولات تعلق دارد مثل اسباببازی، محصولات الکترونیکی، تجهیزات فناوری، لوازمخانگی از جمله یخچال و فریزر خانگی و تجهیزات محافظ شخص و… . تولیدکنندگان محصول برای نشاندادن نماد CE روی کالاهای خود لازم است یکروند استاندارد را پیروی کنند تا گواهینامه CE را اخذ نمایند.
فرایند اخذ نماد CE به این صورت زیر است:
- اول اینکه، تولیدکنندگان باید یک ارزیابی انطباق را انجام دهند.
- سپس باید پرونده فنی را برای مرجع صدور ارسال کنند
- معرفی کشوری که میخواهید صادرات انجام دهید
- در نهایت آنها باید نشان CE را روی محصول خود قرار دهند
اگر شما تولیدکننده محصول هستید که سعی دارید محصول خود را به اتحادیه اروپا و یا کشورهای اطراف ایران صادر کنید، برای کمک با ما تماس بگیرید. ما خدمات اخذ CE را برای شما فراهم خواهیم کرد که تضمین میکند محصول شما واجد شرایط فروش در خارج از کشور خواهد بود.


گواهینامههای ایزومشاهده همه
-
ایزو ۹۰۰۱ (استاندارد مدیریت کیفیت)
-
ایزو ۱۴۰۰۱ (استاندارد مدیریت زیست محیطی)
-
ایزو ۴۵۰۰۱ (استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی)
-
گواهینامه OHSAS 18001 (استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت حرفهای)
-
گواهینامه HSE (سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست)
-
گواهینامه IMS (ایزو ۹۰۰۱ – ایزو ۱۴۰۰۱ – ایزو ۴۵۰۰۱)
-
ایزو ۲۲۰۰۰ (استاندارد مدیریت ایمنی مواد غذایی)
-
گواهینامه HACCP (سیستم مدیریت ایمنی و مخاطرات صنایع غذایی)
-
گواهینامه GMP (روشهای خوب تولید)
-
ایزو ۱۰۰۰۴ (استاندارد رضایتمندی مشتریان)
مقالات ایزومشاهده همه
-
ایمنی کارگاه یا workplace safety
۱۳ آذر ۱۴۰۲ -
ایزو ۱۶۰۵۰ – استاندارد آجیل و خشکبار
۱۲ آذر ۱۴۰۲ -
چرخه دمینگ یا چرخه PDCA – ابزاری برای بهبود مستمر
۱۱ آذر ۱۴۰۲ -
ایزو ۲۰۸۱۵ –تضمین تولید و مدیریت قابلیت اطمینان در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
۹ آذر ۱۴۰۲ -
مشاور مدیریت کیست؟ شرح خدمات مشاوره مدیریت
۸ آذر ۱۴۰۲ -
ایزو ۲۲۷۱۶ – استاندارد شیوههای تولید خوب برای لوازم آرایشی
۷ آذر ۱۴۰۲ -
تجزیه و تحلیل پاپیون: حلکردن پیچیدگیها با شیوهای نوین
۶ آذر ۱۴۰۲ -
ایزو TC 106 – کمیته فنی استانداردهای دندانپزشکی
۵ آذر ۱۴۰۲ -
درخت تصمیم چیست و چه تفاوتی با فلوچارت دارد؟
۴ آذر ۱۴۰۲ -
ایزو ۱۲۸ – استاندارد مستندات فنی محصول (TPD)
۲ آذر ۱۴۰۲